Hitmakeři

Tajemství popularity v éře rozptylování

Derek Thompson

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Formát
Cena

ihned ke stažení

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Hitmakeři jsou nezbytností pro marketéry, píáristy, obchodníky, kreativce a umělce všeho druhu. Autor vás vtáhne do principů fungování popkultury a šíření hitů způsobem, který váš pohled na téma změní tak, že marketing a propagaci už nikdy nebudete dělat jako dosud.

O knize

Nic se nestává „virálním“. Pokud si myslíte, že populární filmy, písně či aplikace k vám přicházejí jen tak odnikud a v dnešním přeplněném mediálním prostoru dosáhnou úspěchu jen díky šeptandě, neznáte jejich skutečný příběh. Každý trhák má vlastní tajnou historii, a dokonce i ty nejoslnivější nápady zapadnou, nepodaří-li se jim spojit se správnou sítí.

Derek Thompson ve své knize odkrývá psychologii vkusu a fungování kulturních trhů, které nenápadně utvářejí naše životy. Boří sentimentální showbyznysové mýty o tvorbě hitů a ukazuje, že kvalita samotná k úspěchu nestačí, že nikdo nemá „dobrý vkus“ a že několik nejpopulárnějších produktů v dějinách dělil od úplného selhání jenom krůček. Hitmakeři představují kouzelnou výpravu za trháky popkultury a za nejcennějším platidlem 21. století – pozorností lidí.

Proč si knihu přečíst
  • proč se nejhůře šíří velké inovace a nejlépe naopak věci povědomé, jen lehce vylepšené (a jak hledat „optimální novost“)
  • že viralita neexistuje, protože hity se šíří v kaskádách, a jak vytvořit globální kaskádu
  • že velkou roli při šíření hitů hraje náhoda, které však můžeme pomoct
  • jak moc účinné je nejen v textu, ale i v hudbě a designu pracovat s repeticí
  • že vkus je z velké části výsledkem všeho, s čím se daný člověk setkal, ne nějakého vrozeného nastavení či výchovy
  • jak přimět lidi, aby o vašem produktu mluvili, a proč musí být zajímavý především pro širší okruh mimo vaše přátele
  • proč je tak zásadní chápat Facebook jako noviny
  • jak těžit z opakované expozice, tedy vystavení vašemu produktu
  • proč se preference jiných často stávají našimi vlastními a jak toho využít
  • že pravidlo módy zní „nové je dobré, staré je špatné a hodně staré je opět dobré“ a jak z tradice udělat módu
Parametry
Název původní knihy: Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction
Překladatel: Filip Drlík
Edice: Žádná velká věda
Počet stránek: 344
Počet ilustrací: 15
Vazba: Měkká
Barevnost: Černobílá
ISBN: 978-80-7555-026-2
Formát: 143 × 215 mm
Běžně 369 
Cena 314 
E-kniha 269 
Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Formát
Cena

ihned ke stažení

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Obsah
ÚVOD: Píseň, která dobyla svět 9
Píseň, která dobyla svět
ČÁST I: POPULARITA A MYSL
1 MOC EXPOZICE 27
Sláva a povědomost - ve výtvarném umění, hudbě a politice
2 PRAVIDLO MAYA 52
Momenty aha - v televizi, technologiích a designu
3 HUDBA ZVUKU 77
Moc opakování - v hudbě a projevu
VSUVKA 99
Mrazení
4 MÝTOTVORNÁ MYSL 1: SÍLA PŘÍBĚHU 104
Shrnutí tisíce mýtů
5 MÝTOTVORNÁ MYSL 2: TEMNÁ STRANA HITŮ 121
Proč příběhy fungují jako zbraně
6 ZROZENÍ MÓDY 134
“Líbí se mi to, protože je to populární.” “Nesnáším to, protože je to populární.”
VSUVKA 153
Stručné dějiny náctiletých
ČÁST II: POPULARITA A TRH
7 ROKENROL A NAHODILOST 163
Cvrčci, chaos a největší hit v dějinách rokenrolu
8 VIRALITA MÝTŮ ZBAVENÁ 184
Padesát odstínů šedi a pravda o tom, proč se některé hity tolik proslaví
9 PUBLIKUM MÉHO PUBLIKA 206
Shluky, spolky a sekty
VSUVKA 220
Le Panache
10 CO LIDÉ CHTĚJÍ 1: EKONOMIKA PROROCTVÍ 227
Byznys nekonečných chyb
11 CO LIDÉ CHTĚJÍ 2: DĚJINY PIXELŮ A INKOUSTU 248
To, co lidé chtějí od novinek (…často nejsou novinky)
VSUVKA 270
828 Broadway
12 BUDOUCNOST HITŮ - ŘÍŠE A MĚSTSKÝ STÁT 275
Povědomá překvapení, sítě a kouzelný prach
PODĚKOVÁNÍ 299
POZNÁMKY 301
REJSTŘÍK 331
Řekli o knize

„Hitmakeři jsou výpravou do světa populárních hitů. Skvělé čtení a zajímavépoznatky podložené řadou výzkumů. Knihu si musíte přečíst,ať už se sami pokoušíte o hit, anebo prostě pomáháte někomu jinému dobýt svět.“ Michal „Majkláč“ Novák,
zakladatel Bandzone.cz

„Thompson přiznává moc štěstěny, ale zároveň důkladně zkoumá nespočet faktorů, které činí námi kupované, oblíbené a sledované věci tak neodolatelnými: ať už jde o Facebook, televizní pořady jako Seinfeld, aplikace Bumble a dokonce populární ukolébavky. Thompson ve své první knize, v Hitmakerech, řeší tuto záhadu pomocí řádného výzkumu, důvtipu a poutavých aforismů... je to úžasná kniha.“ USA Today

„Je možné, že svůj oblíbený film nebo skladbu už nikdy nebudete vnímat jako dřív. Představuje povinnou četbu pro kohokoli, kdo pracuje s populárním uměním.“ Simon Kinberg,
producent filmu Marťan,
scénárista a producent filmové série X-Men

„Okouzlující – plná „aha“ momentů spojených s fakty vysvětlujícími, proč některé myšlenky uspějí a jiné se nikdy neodlepí od země. Tato kniha navazuje tam, kde skončil Bod zlomu.“ Adam Grant,
profesor z Wharton School
a autor bestsellerů Originály a Dávat a brát

„Hitmakeři jsou promyšlená a důkladně připravená, poutavá kniha... úžasný pohled na vše, co stojí v pozadí hitů, od Mony Lisy po Donalda Trumpa.“ Vox

„Derek Thompson je již dlouho jedním z nejbystřejších nových hlasů americké žurnalistiky. Díky Hitmakerům se stává i jedním z nejbystřejších hlasů ve světě populárně naučné literatury. V rozsahu od impresionismu přes německé ukolébavky po Hru o trůny nabízejí Hitmakeři svěží a poutavý pohled na fungování médií a šíření myšlenek. Díky obratnému stylu a promyšlené argumentaci je tato kniha věrná svému názvu – a je sama hitem.“ Daniel H. Pink,
autor bestsellerů Pohon a Prodávat je lidské

„Hitmakeři Dereka Thompsona jsou bystře pojatý popis dějin megahitů od rozmachu tunik ve 13. století po iPhone. Dokumentují podivnou a proměnnou směsici génia, štěstí, nadání pro byznys a matematiky sítí, která mění obskurní záležitosti na celosvětové pecky.“ Jordan Ellenberg,
autor bestselleru Jak se nemýlit

„Kvůli čemu se z jedné písně stane hit, z jiné propadák, z jedné knihy úspěšný počin a z jiné náplň do krabic ve výprodejích? Právě tuto záhadu zkoumá Derek Thompson se svým typickým odhodláním, humorem a vhledem v knize Hitmakeři. Jde o strhující dílo, které se nespokojuje se snadnými odpověďmi a podle všeho je předurčené stát se jedním z hitů, které Thompson tak obratně analyzuje.“ Maria Konnikova,
autorka bestselleru The Confidence Game

„Hitmakeři spojují dějinné poznatky s technologickými a sociálními a vysvětlují, jak funguje kultura a vznikají hity.“ Steve Case,
předseda a jednatel firmy Revolution LLC a spoluzakladatel America Online

„Hitmakeři od Dereka Thompsona jsou úchvatné dílo – jiskřivá kombinace fascinujících příběhů, nejmodernější vědy a skvělých rad pro byznys. Thompson se v jednom odstavci dělí o více zajímavých myšlenek než téměř všichni dnešní autoři, stejně jako když píše pro The Atlantic. Hitmakeři jsou bible pro každého, kdo se kdy pokoušel cokoli propagovat, od produktů, lidí a myšlenek po knihy, skladby, filmy a televizní seriály.“ Adam Alter,
autor bestsellerů Drunk Tank Pink a Irresistible

„Od Dereka Thompsona čtu všechno, co se mi namane, a tato kniha není výjimkou. Otázka, proč se věci stávají populárními, je jednou z nejdůležitějších v našem čím dál tím více sesíťovaném světě a Hitmakeři Dereka Thompsona jsou nejlepším a nejserióznějším pokusem o náhled na tento svět.“ Tyler Cowen,
autor knihy The Great Stagnation a blogu Marginal Revolution

„Thompson se zabývá těžkou otázkou, jak produkty získávají výsadní postavení v kultuře. Jeho dílo se noří do mnoha aspektů zábavního průmyslu i průmyslového designu, dějin umění, vydavatelství a politiky... svou tezi předkládá s vervou a řetězcem souvislých anekdot ...Tato kniha osloví jak čtenáře Malcolma Gladwella, tak popkulturní nadšence a všechny, kdo se zajímají o proměnlivý mediální terén.“ Booklist

„Jak se z hezké myšlenky stane neodbytná píseň, módní trend nebo – brr – mem? Redaktor magazínu The Atlantic Thompson předkládá pár dobře promyšlených odpovědí... Dobrá četba pro kohokoli, kdo se snaží pochopit mechanismus popkultury – a možná dokonce sám vyrobit vlastní hit.“ Kirkus Reviews

O autorovi

Derek Thompson je uznávaným redaktorem časopisu The Atlantic, do něhož přispívá články o ekonomice a médiích. Pravidelně se podílí na podcastu Here and Now v National Public Radio a často vystupuje v televizi, včetně stanic CBS a MSNBC. Magazíny Inc. i Forbes ho uvedly na seznamu „30 pod 30“. Žije v New Yorku.

Informujte mě o knihách autora
Napíšeme vám, když vydáme novou knihu autora nebo aktualizujeme/doplníme knihy, které už vyšly; také se ozveme, když některý z jeho titulů bude doplněn o audioknihu.

Běžně
Běžná cena je maloobchodní cena, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu.
Cena

skladem

Formát
Cena

ihned ke stažení

Slevy zvýhodněných balíčků jsou kalkulovány z běžné ceny, za kterou je kniha obchodována na knižním trhu

Komentáře