Nakupte ještě za dalších 750 Kč (za 750 Kč a výše) a získáte nárok na poštovné v ČR zdarma.
Zobrazení 1–10 of 38 výsledků
Systém „otroč -> šetři -> odpočívej", kdy člověk v mládí po celé dny dře a vlastní život jakoby odkládá na důchod, se evidentně přežil a Ferriss ve své knize představuje způsoby, jak si užívat života i v produktivním věku. Dokládá, že luxusní životní styl, ještě před dvaceti lety vyhrazený jen milionářům, je dnes dostupný každému - a rychle rostoucí subkultura „nových bohatých" to jen dokazuje. Stačí chytře využívat všech možností, které nám moderní svět nabízí, a osvojit si několik nových návyků. Že po žádné radikální změně svého života netoužíte? Přesto vám doporučujeme knihu přečíst - je přímo našlapána neobyčejnými postřehy a praktickými tipy, které jinde nenajdete. A je velmi vtipná. Kniha „The 4-Hour Workweek" vyšla poprvé v dubnu 2007, v USA se dočkala 40 dotisků a byla přeložena do 35 jazyků. Český překlad vychází z nového, rozšířeného vydání knihy, které se objevilo v prosinci 2009 a jež navíc obsahuje případové studie mnoha lidí, kteří si životní styl „nových bohatých" už vybudovali. Z angličtiny knihu přeložil Aleš Lisa, který má na svém překladatelském kontě mimo jiné i tituly Stephena Coveyho, včetně proslulých „7 návyků skutečně efektivních lidí".
Ať už je vám dvacet, čtyřicet nebo šedesát let, mnozí z vás pravděpodobně stále hledáte odpověď na onu věčnou otázku: Čím jednou budu? Možná potřebujete pomoci zjistit, co chcete – a jak toho dosáhnout.
Ve své fenomenální knize navazují Bill Burnett a Dave Evans na jejich mimořádně úspěšný kurz Life Design (pořádaný na Stanfordově univerzitě), který absolvovaly tisíce lidí – od studentů přes profesionály uprostřed své kariéry po důchodce – hledající novou budoucnost. Jejich jednoduchá metoda vás naučí, jak používat základní designérské nástroje k vytvoření života, jaký si představujete. Ne, nejde o to „následovat svou vášeň,“ jak radí mnozí: možná žádnou „vášeň“ zatím nemáte.
Designéři vytvářejí světy a řeší problémy pomocí designérského myšlení. Rozhlédněte se po své kanceláři nebo domě – podívejte se na tablet nebo smartphone, který držíte v ruce. Vše, co vás obklopuje, někdo navrhl. Každý design začíná problémem, který se snaží vyřešit designér nebo tým designérů. Autoři v této knize ukazují, jak nám designérské myšlení může pomoct vytvořit smysluplný a naplňující život, nehledě na to, kdo nebo kde jsme, čím jsme se živili nebo živíme nebo jestli jsme mladí nebo staří. Designérské myšlení odpovědné za úžasné technologie, produkty a prostory můžeme využít k designování a budování kariéry a naplňujícího a radostného života, jenž je kreativní a produktivní a stále skýtá nová překvapení.
Tato kniha nevyřeší vaše problémy. To musíte udělat sami. Bude k tomu zapotřebí mnoho dřiny. Věříme však, že tato kniha vás inspiruje k většímu úsilí při práci na lepším životě.
Všichni chceme pro své děti to nejlepší. Milujeme je a chceme, aby žily šťastně a spokojeně ještě dlouho poté, co my už tady nebudeme. Děláme pro ně, co můžeme. Ale když uvažujeme, jak těchto úctyhodných cílů dosáhnout, uchylujeme se k několika mylným předpokladům:
Mylný předpoklad č. 1: K úspěchu vede úzká stezka a nedej bože, aby z ní naše dítě sešlo. V sázce je příliš mnoho. Mylný předpoklad č. 2: Pro úspěch v životě je klíčové být úspěšný ve škole. Bude jen několik vítězů, ale hodně poražených. Mylný předpoklad č. 3: Budeme-li na děti víc nakládat, budou z nich v dospělosti schopnější a úspěšnější lidé. Mylný předpoklad č. 4: Svět je nebezpečnější než kdy dříve. Je potřeba mít děti stále pod dohledem, aby si něco neudělaly nebo se nějak špatně nerozhodly.
Poznáváte se?
Mnozí rodiče asi instinktivně chápou, že tyto předpoklady nejsou správné, jenže pod tlakem přátel, školy nebo ostatních rodičů se správné tušení rozplyne a zůstane jen snaha zajistit, aby dítě nezůstalo pozadu a nepřidapalo si méněcenné. V důsledku tohoto společenského tlaku se v ordinaci klinického neuropsychologa Williama Stixruda a také v elitních kurzech připravujících studenty na testy Neda Johnsona začalo objevovat stále více úzkostných, depresivních a demotivovaných dětí. Autoři se seznámili na konferenci, kde oba přednášeli, a začali spolupracovat: „K tématu kontroly nad životem jsme se dostali přes výzkumy týkající se stresu a studie motivace.
Když v Silicon Valley hledali nový idol po Stevu Jobsovi, našli jej ve svérázném Elonu Muskovi.
Reportér Ashlee Vance, píšící pro Bloomberg Business Week, přináší ve své investigativní biografii vyvážený pohled na život tohoto podnikatelského titána. Strávil (jako jediný novinář) desítky hodin se samotným Muskem, s jeho spolupracovníky, přáteli, ale i s protivníky a kritiky, aby vytvořil dechberoucí obraz mimořádného muže na cestě za svými vizemi.
Kniha sestavuje mozaiku střípků o Muskově dětství v jihoafrické Pretorii, o prvních vydělaných milionech, o partě podivínů z PayPalu, aby nakonec převládly dva hlavní motivy: elektromobily a létání do vesmíru.
Elon Musk zahájil své podnikání startupem Zip2, jehož prodejem získal dostatečné prostředky na budovaní internetové banky X.com, později změněné na PayPal. I tuto společnost se mu podařilo s obrovským ziskem prodat. Pak už mu nic nebránilo začít se věnovat srdeční záležitosti – vesmíru. Projekt SpaceX měl za cíl levněji než zavedené korporace dopravovat náklad na oběžnou dráhu. Musk při náročném vývoji raket Falcon takřka finančně vykrvácel, ale svůj sen nakonec uskutečnil a získal velký kontrakt od NASA.
Jinému člověku by asi vesmírný projekt bohatě stačil, ne však Elonu Muskovi. Myšlenka na čistou energii a čistou planetu jej přivedla k rozjezdu automobilky Tesla Motors a k investici do fotovoltaické společnosti SolarCity. Populární automobil Tesla je dnes snem nejenom ekologů, ale všech, kdo milují dokonalý design a nové technologie. SolarCity je největším dodavatelem solárních panelů v USA.
„Jedna z nejdůležitějších knih, které jsem kdy četl – nepostradatelný návod, jak jasně přemýšlet o světě“ Bill Gates
Máte pocit, že se stav světa zhoršuje anebo se dokonce řítíme do záhuby? Pak patříte k většině, která se mýlí. Budete-li se zajímat o fakta, zjistíte, že je to trochu jinak. Vlastně ne trochu. Je to naopak.
Profesor Hans Rosling (†2017) byl švédský lékař, odborník na veřejné zdravotnictví ale taky vědec a skvělý vypravěč. Když jezdil po světě a přednášel, mluvil se studenty, kolegy, ale i se státníky či mocnými lidmi, všem kladl třináct stejných otázek. Zjistil, že většina z nás se nezávisle na úrovni vzdělání v pohledu na svět mýlí. Obrovské mezery v poznání jsou nejspíše způsobeny rychlými a velkými změnami (k lepšímu), které se na světě odehrály během posledních desetiletí.
Co myslíte, jak se za posledních dvacet let změnil počet lidí pod hranicí extrémní chudoby? Zvedl se, zůstal stejný, nebo se snížil?
Jedna ze schopností, kterých si naše současná ekonomika nejvíce cení, je čím dál ojedinělejší. Když si ji osvojíte, dosáhnete výjimečných výsledků.
Tzv. hluboká práce je schopnost soustředit se bez rozptylování na kognitivně náročné úkoly. Umožní vám rychle pochopit složité koncepty a vytvářet lepší výstupy v kratším čase. Díky hluboké práci se zlepšíte v tom, co děláte, získáte pocit skutečného naplnění z mistrně odvedené práce. Hluboká práce je zkrátka jakousi superschopností stále konkurenčnější ekonomiky 21. století. Většina lidí ale schopnost ponořit se hluboce do práce ztratila a své dny místo toho tráví v horečné smršti e-mailů a sociálních sítí, aniž by si uvědomovali, že existuje lepší možnost.
V knize Hluboká práce otáčí spisovatel a akademik Cal Newport způsob, jakým se díváme dopad různých činností ve věku neustálé online dostupnosti. Místo pouhého přesvědčování, že je rozptylování špatné, oslavuje přínosy opaku: soustředění a hluboké práce. V knize rozdělené na dvě částí nejdříve přesvědčivě argumentuje, že pěstovat si zvyk hluboce pracovat přináší obrovské výhody téměř v jakékoli profesi. Poté přichází s propracovaným tréninkovým plánem v podobě čtyř pravidel, který má přenastavit vaši mysl a zvyky tak, aby přispívaly k rozvoji schopnosti hluboce pracovat.
Hluboká práce je mixem kulturní kritiky a praktického návodu, v níž autor čtenáře zahrnuje nezapomenutelnými příběhy – od Carla Junga stavícího si v lesích kamennou věž, aby se mohl lépe soustředit, až po průkopníka v oblasti sociálních médií, který si koupil zpáteční letenku do Tokia, aby ho ve vzduchu nic nerozptylovalo a mohl napsat knihu – i seriózními radami, jako je konstatování, že většina profesionálů, kteří svou práci berou vážně, by měla přestat používat sociální média nebo že byste si měli pěstovat schopnost se nudit.
V bestselleru Houževnatost jeho autorka, průkopnická psycholožka Angela Duckworthová, ukazuje každému, kdo touží uspět – ať už rodičům, studentům, vyučujícím, sportovcům, nebo podnikatelům – že tajemství úspěchu není v talentu, ale ve zvláštní kombinaci vášně a vytrvalosti. Tuto kombinaci nazývá „houževnatostí.” Houževnatost předurčuje úspěch člověka v životě. Když sledujeme špičkový sportovní výkon, slyšíme perfektně zahranou mistrovskou skladbu nebo čteme geniální dílo, často si říkáme, že za tím stojí talent, ale Duckworthová na desítkách příkladů ukazuje, že je to právě houževnatost, co rozhoduje o výjimečných výkonech a opravdovém úspěchu.
Coby dcera vědce, který často zmiňoval nedostatek jejího „génia”, je nyní Duckworthová uznávanou vědkyní, profesorkou a autorkou bestselleru a je tak sama příkladem fungování principů, které v knize odhalila. Kniha je podložena ohromným množstvím výzkumů, studií a testování nejrůznějšího druhu. Duckworthová sestudovala enormní množství pramenů, své názory konzultovala se spoustou výzkumníků a psychologů a uvádí také nejrůznější postoje a přístupy. Zajímavé je i to, že šla až do praxe, tedy k lidem, kteří jsou podle jejího názoru skutečně houževnatí – jedná se o hudebníky, kuchaře, sportovce, z nichž každý popisuje svoji cestu k úspěchu. Autorka také píše, jak sama pracuje s vlastními dětmi na tom, aby byly houževnatější, nevzdávaly se hned, pokud něco nejde, a vydržely určitou dobu u aktivit, které si na daný semestr zvolí.
Mnoho lidí se na Duckworthovou obrací s tím, že sice mají nějaký talent, určité schopnosti, ale nedovedou život pořádně „naplnit“. Proto je její kniha i o tom, jak může houževnatost pomoci naplnit potenciál člověka.
Chcete umět sítě využívat ve svůj prospěch? Prodávat těm, kteří nepřišli nakupovat, a psát pro lidi, kteří nechtějí číst? Nebo potřebujete dát sítím řád a pojem strategie sociálních sítí vám zatím nic neříká? Případně je vaší nejčastější otázkou co tam proboha mám pořád dávat? A jak mám měřit, jestli kampaň funguje? Má vůbec smysl do sociálních sítí investovat peníze? A kolik?
Ať už si podobné otázky kladete sami za sebe, za vaši komunitu či za firmu, máme dobrou zprávu. Sociální sítě vám mohou opravdu výrazně pomoci, když víte, jak na ně. Jak na sítě je první knihou, která vedle mnoha dílčích postupů a příkladů z českého i světového prostředí přináší i něco mnohem hlubšího a univerzálnějšího: důmyslný systém pro tvorbu obsahu, pro vyhodnocování jeho úspěšnosti a pro skvělou komunikaci s vašimi stávajícími i potenciálními zákazníky, klienty či komunitou.
Naučí vás o sítích přemýšlet tak, abyste už žádné návody nepotřebovali.
Více než 50 000 prodaných kusů!
Jste nešťastně zamilovaní? Chcete se konečně seznámit s dívkou? Chcete se zbavit nesmělosti? Chcete získat ženu, která vás ignoruje (anebo nazpět tu, která vás opustila)? Masivně přepracované vydání českého bestselleru vám změní milostný život. Autor se od 1. vydání věnoval 5 let poradenství a sbírání nových poznatků o mužských stereotypech, chybách a slabinách, aby vše zapracoval do jedinečné, 360stránkové bible nesmělých naplněné novými fintami, koncepty, cvičeními a ilustracemi. Můžete ji mít i vy.
Mezi jiným se dozvíte:
Kniha Jak sbalit ženu 2.0 - praktická příručka technologie lovu je přepracovanou verzí bestselleru Jak sbalit ženu, který vyšel v roce 2005 v nakladatelství Fragment, a kterého se prodalo více než 20000 výtisků. Proti prvnímu vydání se kniha zásadně změnila a rozrostla. Přibylo 144 nových stran a desítky ilustrací - vše na základě masivní odezvy od čtenářů (přes 700 soukromě zodpovězených emailů a konzultací) i od účastníků kurzů vedených autorem.